Saturday 2 January 2016

SESSI PERSEKOLAHAN 2016 PUN BERMULA....



Entri 2

Teks : Neng Narashimah Jaafar
Foto : Ihsan Google


Salam Sejahtera!

Sessi persekolahan tahun 2016 bagi negeri-negeri Kelantan, Terengganu, Kedah dan Johor telah pun bermula hari ini. Semalam masing-masing sibuk membuat persediaan akhir sebelum sessi persekolahan bermula. Ibu bapa juga sibuk menghantar anak-anak pulang ke asrama; bagi yang tinggal di asrama. Alhamdulillah.



Saya menjenguk anak sulung di biliknya; bertanyakan dah siap menyimpan ke? Semua barang yang perlu dibawa dah siap disimpan dalam beg ke? Barang siapa lagi yang masih bersepah? Kenapa tidak dikemaskan? Akhir sekali, pengakuan rasmi dibuat. "Sunyi pulak adik-adik tak ada. Esok abang pula balik ke universiti. Tinggal lah ibu, ayah dan adik. Mesti lebih sunyi dari biasa" Abang hanya tersenyum sumbing. Subhanallah!

Jadi, pagi ni kami ke Terminal Bas untuk menghantar anak saya yang sulung. Adik yang bersekolah rendah dah pun naik bas sekolah jam 6.30 pagi tadi. Petang ni balik dari pejabat; mesti terdengar-dengar suara anak-anak yang kuat bergurau, terpekik-pekik mengusik dan diusik. 68 hari. Dan, saya sudah mula mengira hari untuk cuti sekolah yang akan datang. Moga tahun ini lebih baik dari tahun yang lalu. In-sya Allah. Saya noktah dulu.




No comments:

Post a Comment